www.hattu.fi

Toimitusehdot

Toimitusehdot

www.hattu.fi -verkkokaupan tuotteita myy Hattumyynti / Ainamuoti y-tunnus FI02059129. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.


TILAAMINEN

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.hattu.fi ostoskorin kautta. Tuotteita voi tilata myös soittamalla p. 03-2226843 tai GSM: 050 5293185. Vastaamme puheluihin aukioloaikojemme puitteissa, voimassa olevat aukioloaikamme näkyy nettisivuillamme osoitteessa: https://www.hattu.fi/yhteystietomme.php . Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Joskus tilausvahvistus saattaa jäädä tulematta, jos sähköpostissasi on hyvät roskapostisuodattimet tai sähköpostilaatikkosi on täynnä.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.


Tilausvahvistus

Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet:
• tilaamasi tuotteet
• valitsemasi toimitustavan
• valitsemasi maksutavan
• laskun loppusumman
Sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta voit tarkastaa tilauksen sisällön.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut voidaan maksaa tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa Paytrail Oyj:n tarjoamilla maksutavoilla, esimerkiksi: Nordean, Osuuspankkin, Danske Bankin, Säästöpankin, Oma Säästöpankin, POP Pankin, Aktian, Handelsbankenin, Ålandsbankenin, S-Pankin kautta. Tilauksen voi maksaa myös luottokortilla ja PayPal:in kautta. Maksaminen tapahtuu Paytrail-palvelun kautta. Maksutapana on myös Posti- sekä bussiennakko.

Uutena maksutapana MobilePay -mobiilimaksu! Maksa puhelimellasi ilman, että sinun tarvitsee kaivaa maksukorttia tai verkkopankkitunnuksia. Maksunvälittäjänä toimii Paytrail, valitse kassalla maksutavaksi Paytrail ja sen jälkeen MobilePay. Käyttääksesi MobilePay -maksutapaa, sinun tulee ladata ilmainen MobilePay -sovellus älypuhelimeesi.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com


Collector Lasku/Osamaksu

Collector Lasku/Osamaksu -palvelulla voit maksaa ostoksiasi jopa 5000 €:n saakka.

Collector Laskulle saat korotonta* maksuaikaa aina vähintään 30 päivää ja jopa 60 päivää. Lasku erääntyy siis maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavaan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. (* Maksuaikakorko on 0 %, ensimmäiseen laskuun lisätään 2,95 € laskutuspalkkio.) Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois.

Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %.

Valitessasi Collector Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä tuo joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtojen ja palautusten käsittelyyn.

Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 20 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.

Saatte täydelliset Collector Lasku/Osamaksun ehdot seuraavista linkeistä:

Tarkemman palvelukuvauksen löydät https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_FI.pdf
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf

Luotonantajana toimii Collector Bank AB.


Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Maksaminen Posti-/Bussiennakolla

Postitamme tuotteet mahdollisimman pian tilauksen saatuamme. Tilaus toimitus- sekä maksutapaveloituksineen maksetaan tilausta noudettaessa joko Postin tai Matkahuollon toimipisteestä.
 

TOIMITUSAIKA

Postitamme tuotteita arkipäivinä. Verkkomaksujen kautta, Posti- tai Bussiennakolla toimitettaessa sekä Collector laskulla ja osamaksulla maksetut tilaukset postitetaan saman päivän aikana jos tuote löytyy valmiina varastostamme ja tilaus on tehty klo: 12:00 mennessä. Mikäli valmista tuotetta tulee muokata (esim. pienentää tai suurentaa) toimitusaika voi pitkittyä 1-2 päivällä. Jos tuote valmistetaan tai tilataan varastoomme, toimitusaika on 1-2 viikkoa, mikäli tuotekohtaisissa tiedoissa ei muuta ilmoiteta. Mahdollisista toimitusviivästyksistä ilmoitamme asiakkaalle sähköpostitse.

Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan www.hattu.fi – sivustolla: http://hattu.fi/yhteystietomme.php .
 

TOIMITUSTAPA JA TOIMITUSKULUT

Toimituskulut sisältävät posti-/matkahuolto- ja pakkauskulut. Toimituskulut näkyvät valittuasi ostoskorin toimitustavan. PayPalin tai Posti-/Bussiennakolla maksettaessa maksutapaveloitus tulee toimituskulujen lisäksi.

Toimitamme tilaukset Postin ja Matkahuollon toimituksina. Tarjoamme asiakkaillemme seuraavat toimitustavat:

Posti  8 € 
Nouto lähimmästä postitoimipisteestä 1-3 arkipäivän toimitusajalla paketin lähettämisestä. Saat ilmoituksen tekstiviestitse paketin saapumisesta postitoimipaikkaasi. Voit myös hakea paketin postista lähetystunnuksella ilman saapumisilmoitusta. Lähetystunnuksen saat tilausvahvistuksen mukana sähköpostitse.

Matkahuolto  10 €
Paketti kuljetetaan vastaanottajan osoitetta lähimpään toimipisteeseen.

Nouto myymälästämme  0 €  
Kun olemme ilmoittaneet tilauksesi odottavan Sinua toimipaikassamme, voit noutaa tilauksesi ilman toimituskuluja Tampereen myymälästämme.

Osoitteemme on:
www.hattu.fi / Ainamuoti
Kuninkaankatu 19 B 21
33210  TAMPERE

Ajankohtaiset aukioloaikamme ja tarkemmat saapumisohjeet löytyvät täältä: http://hattu.fi/yhteystietomme.php .

Posti-/Bussiennakolla maksettaessa toimituskulujen lisäksi veloitetaan maksutapaveloitus 8 €
PayPal:n kautta maksettaessa maksutapaveloitus on 0,15 €

Kampanjat ym tarjoukset voivat muuttaa toimitusmaksuja.
 

PALAUTUSEHDOT

Asiakkaalla on 15 päivän palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

Jos toimitus kestää yli viikon ilman erillistä ilmoitusta toimitusajan pitkittymisestä, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme selvittää paketin sijainnin ennen sen takaisin palautumista.

Noutamatta jäänyt ja meille palautunut paketti voidaan toimittaa uudelleen asiasta sovittaessa. Tällöin asiakkaan on maksettava uudet postimaksut. Noutamatta jäänyttä ja meille palautunutta lähetystä ei lähetetä uudelleen posti-/bussiennakolla.

Vaihto-/palautus tulee tehdä 15 vuorokauden kuluessa siitä, kun vastaanotit lähetyksen. (esim. joululahjaksi tilattuihin tuotteisiin toki joustamme.)

Palauttamisesta ei aiheudu asiakkaalle kustannuksia, kun asiakas toimii alla olevien ohjeiden mukaisesti ja lähettää palautuksen mahdollisimman nopeasti, viimeistään 15 vuorokauden kuluessa siitä, kun lähetys on vastaanotettu.

Huom! Tuotteen tulee olla käyttämätön ja siisti. Tuotteen tulee olla uutta vastaavassa kunnossa. Mahdolliset tuote- ja hintalaput tulee olla yhä paikallaan kiinni tuotteessa.
 

Toimi näin:

Pakkaa tuotteet siististi kuljetuksen kestävään pakettiin. Paras olisi pakata tuote siihen samaan pakettiin, jossa lähetyksen vastaanotit. Jotta meille palautuva tuote voidaan laittaa takaisin myyntiin, tuote tulee pakata pakkaukseen yhtä ilmavasti ja paperoituna (huom. päähineen sisälle tukipaperi, jos tuotteessa oli sellainen vastaanottaessasi. Emme hyvitä asiakkaan itse hankkimia pakkausmateriaaleja, kuten esimerkiksi Postissa myynnissä olevia pusseja/laatikoita.

Liitä lähetykseen mukaan vapaamuotoinen kirjelmä.
Kirjelmästä tulee käydä ilmi:
 - nimesi ja tilausnumero
 - vaihdon/palautuksen syy (jotta voimme jatkossa palvella paremmin)
 - tieto minkä tuotteen, värin ja koon haluaisit tilalle
 - Mikäli olet maksunut jo tilauksesi ja palautat tuotteen, muista antaa meille tilinumerosi,
    jotta voimme hyvittää tiliäsi heti, kun saamme palatuksesi meille käsiteltäväksemme.

Jos tilauksesi on toimitettu sinulle Postitse, lähetä myös asiakaspalautus Postin kautta. Jos tilauksesi on toimitettu sinulle Matkahuollon kautta, voit lähettää asiakaspalautuksesi mielellään Postitse tai tietenkin myös Matkahuollon kautta. 

Vaihdosta/palautuksesta aiheutuvista toimituskuluista vastaamme me, kun palautus on tehty 15 vuorokauden kuluessa vastaanottamisesta ja näitä ehtoja noudattaen.

Posti

Mikäli palautat tuotteita Postin kautta, kirjoita paketin päälle seuraavat tiedot: 

Asiakaspalautus
asiakaspalautustunnus 625426
www.hattu.fi / Ainamuoti
Kuninkaankatu 19 B 21
33210 TAMPERE

ja/tai ilmoita tiskillä sopimustunnus 625426. 


Mikäli paketin kyljessä on muitakin osoitetietoja, sotke ne. Muista pyytää asiakaspalautuksesta kuitti. Posti kuljettaa asiakaspalautuksia 4-15 vuorokautta. Käsittelemme palautuksen heti sen saavuttua meille.
 

Matkahuolto

Matkahuolto ja sen toimipisteet hoitavat pakkauskortin puolestasi. Älä siis kirjoita pakkaukseen mitään. Kerro tiskillä palautustunnus 9522075. Matkahuolto kuljettaa palautuksia 1-4 vuorokautta ja saat palautuksesta aina halutessasi seurantatunnuksen. Muista pyytää kuitti. Käsittelemme palautuksen heti sen meille saavutua.

Palautuksen hyväksymisen ehdot

Tuotteen tulee olla myyntikelpoinen. Sen tulee siis olla käyttämätön ja siisti. Voit tietenkin sovittaa tuotteita kotonasi omassa rauhassasi, mutta niiden tulee olla ”sovituskoppireissua” vastaavassa kunnossa. Mikäli näin ei ole, tuotteeseen on tarttunut hajua, tuote on likainen, käytetyn oloinen, ryttyinen, menettänyt mallinsa tai siinä on esimerkiksi: hikeä, tahroja tai paljon eläinten karvoja, meillä on oikeus olla maksamatta tuotteesta täyttä hyvitystä.

Yhden tilauksen palautettavat tuotteet tulee palauttaa yhdellä kertaa yhtenä asiakaspalautuslähetyksenä. Mikäli asiakas tekee yhteen tilaukseen peräkkäisiä palautuksia, ylimääräiset toimituskulut veloitetaan asiakkaalta täysimääräisenä.

ONGELMATILANTEET KULJETUKSESSA SEKÄ VIALLISTEN TUOTTEIDEN OSALTA

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen info@hattu.fi  tai  puhelimitse p. 03 222 6843 tai GSM: 050 5293185

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 15 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut Postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Postiin. Jos paketti on vioittunut Matkahuollossa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Matkahuoltoon.
 

Yhteydenotto / tilauksen peruutusilmoitus

Mikäli sinulla on kysyttävää, ole ihmeessä meihin yhteydessä. Autamme mielellämme. Tavoitat meidät parhaiten sähköpostitse osoitteesta info@hattu.fi . Muista kertoa nimesi ja tilausnumerosi, mikäli asia koskee olemassa olevaa tilausta. Voit myös soittaa meille Tampereen myymälämme aukioloaikojen puitteissa numeroon 03 2226843. 

Huom!

Mikäli asiakas jättää posti-/bussiennakolla toimitetun paketin noutamatta, asiakkaalle ei jatkossa toimiteta tilauksia posti-/bussiennakolla vaan esim. niin, että asiakas maksaa tilauksensa meille verkkopankin kautta. 

Normaalihintaisen tuotteen voi vaihtaa lisäkuluitta kerran. Mikäli kertaalleen vaihdettu tuote palautetaan, toimituskuluja ei hyvitetä. Ale-/tarjous-/outlet-tuotteilla on vain maksuton palautusoikeus.
 

MUUTA

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.  

Hattu.fi käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.
Hattu.fi sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.