Toimitus- ja palautusehdot

TOIMITUS - JA PALAUTUSEHDOT

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 15.08.2022 alkaen.

VERKKOKAUPPA

Hattu.fi / Hattumyynti Ainamuoti Oy
Kuninkaankatu 19 B 21 (2.kerros)
33210  TAMPERE

+358 50 529 3185
info@hattu.fi
www.hattu.fi
Y-tunnus: FI 0205912-9

Hattumyynti Ainamuoti Oy (myöhemmin palveluntarjoaja) myy tuotteita sekä yksityishenkilöille että yrityksille ja yhteisöille, joista käytetään myöhemmin termiä asiakas.

Mikäli www.hattu.fi -sivuilla (myöhemmin verkkosivusto) esitettävissä hinta- tai muissa tiedoissa esiintyy ilmeisiä kirjoitus-, laskenta- tai tietojenkäsittelyvirheitä, Hattumyynti Ainamuoti Oy ei ole velvollinen toimittamaan tuotteita näiden virheellisten tietojen mukaisesti. Asiakas päättää haluaako hän toimituksen korjatuin ehdoin ja tiedoin. Hattumyynti Ainamuoti Oy ei vastaa eikä ole korvausvelvollinen maahantuojista tai muiden toiminnan aiheuttamista myöhästymisistä tai viivästyksistä.

Verkkosivuston käyttö edellyttää, että asiakas hyväksyy ja noudattaa (i) näitä Ehtoja, ja (ii) hyväksyy verkkosivuston tietosuojaselosteen, minkä jälkeen asiakas voi käyttää verkkosivustoa kulloinkin voimassa olevien ehtojen mukaan.

TOIMITUSALUE

Toimitusalueemme on Suomi, Euroopan maat sekä esimerkiksi Kanada ja USA.

TILAAMINEN

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Palveluntarjoaja vastaa käyttäjän antamien tietojen asianmukaisesta käsittelystä ja käyttäjän yksityisyyden suojan säilymisestä. Käyttäjän antamat tiedot tallennetaan palveluntarjoajan asiakasrekisteriin. Palveluntarjoaja ei luovuta keräämiään henkilötietoja ulkopuolisille tahoille. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja käytetään pääosin vain tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessa verkkokaupasta asiakkaan edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

MAKSAMINEN JA MAKSUTAVAT

Verkkokaupassa tarjotaan useita eri maksutapoja. Asiakas voi valita hänelle parhaiten sopivan vaihtoehdon.

PAYTRAIL -MAKSUTAVAT

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle, tässä tapauksessa hattu.fi / Hattumyynti Ainamuoti Oy. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

PAYTRAIL -maksupalvelun avulla teet ostoksia turvallisesti ja joustavasti:

  • Verkkopankit; voit maksaa ostoksesi turvallisesti kaikkien yleisimpien suomalaisten pankkien verkkopankkitunnuksilla.
  • Laskulla jopa 45 vuorokautta korotonta maksuaikaa.
  • Lasku lähetetään tilausvaiheessa ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen, täytä siis tiedot huolella!
  • Et voi tilata tuotteita laskuun silloin, kun tilaat tuotteet jollekin toiselle tai olet muutoin antanut toimitusosoitteeksi jonkun muun kuin väestörekisterissä olevan osoitteesi.
  • Paytrailin maksupalveluun kuuluvia lasku- ja osamaksupalveluja ovat Walley, OP Lasku ja Jousto.
  • Käytämme Paytrailia yhtenä kaupan ostotapahtuman tarjoajana. Tämä tarkoittaa sitä, että saatamme siirtää henkilötietojasi yhteys- ja tilaustietojen muodossa Paytrailille, kun kaupan ostotapahtuma on ladattu, jotta Paytrail voi hallinnoida ostostasi. Siirrettyjä henkilötietojasi käsitellään Paytrailin oman tietosuojailmoituksen mukaisesti. Löydät lisätietoa Paytrailista täältä.

PAYPAL -MAKSUTAVAT

  • Käytämme PayPaliä yhtenä kaupan ostotapahtuman tarjoajana. Tämä tarkoittaa sitä, että saatamme siirtää henkilötietojasi yhteys- ja tilaustietojen muodossa PayPalille, kun kaupan ostotapahtuma on ladattu, jotta PayPal voi hallinnoida ostostasi. Siirrettyjä henkilötietojasi käsitellään PayPalin oman tietosuojailmoituksen mukaisesti. Löydät lisätietoa PayPalistä täältä.

MAKSAMINEN VERKKOKAUPAN LAHJAKORTILLA TAI ALENNUSKOODILLA

Voit maksaa lahjakortilla tai alennuskoodilla syöttämällä lahjakortin koodin tilauskaavakkeeseen kassalla Alennus- tai lahjakorttikoodi kohtaan. Lisää koodi ja alennus lasketaan heti loppusummaan.

MAKSAMINEN KANTA-ASIAKKAALLE ELI HATTUKLUBILAISELLE KERTYNEILLÄ PISTEILLÄ(SULILLA)

Verkkokaupan kanta-asiakas eli Hattuklubilainen kerryttää ostoksillaan rahanarvoisia pisteitä(sulkia) kanta-asiakastilillensä. Myös esimerkiksi kirjautuneen kanta-asiakkaan eli Hattuklubilaisen tuotearvostelut ym. toiminnat kerryttävät pisteitä(sulkia). Asiakas pystyy hyödyntään jo kerättyjä pisteitä(sulkia) ostoksensa maksamiseen, kun asiakas on sisäänkirjautuneena verkkokauppaan.

TILAUS- JA MAKSUVAHVISTUS

Kun olemme onnistuneesti vastaanottaneet tilauksesi, nettisivumme tilausjärjestelmä lähettää sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, jossa näkyvät tilaustietosi. Huomaathan siis, että antamasi sähköpostiosoite on oikea. Mikäli tilausvahvistusta ei tule, voi olla ettei tilaus ole tullut perille järjestelmäämme. Muista tarkistaa myös sähköpostikansiosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää tai jotain korjattavaa tilaukseesi liittyen, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus, mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja/tai tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Hattumyynti Ainamuoti Oy
Kuninkaankatu 19 B 21 (2.kerros)
33210  TAMPERE

+358 50 529 3185 
info@hattu.fi
www.hattu.fi
Y-tunnus: FI 0205912-9

TARKEMMAT TOIMITUSEHDOT

TOIMITUSAIKA

Tuotteidemme toimitusaika toimitiloistamme Postin tai Matkahuollon toimipisteeseen on 1 - 5 arkipäivää, mikäli tuote löytyy valmiina varastostamme. Jotkut Ainamuoti-tuotemerkin tuotteet valmistetaan vasta tilauksesta, joten tuolloin toimitusaika voi olla jonkin verran pidempi. Joidenkin tuotteiden kohdalla on tuotetiedoissa ilmoitettu, mikäli tuotteella huomattavasti normaalia pidempi toimitusaika. Pyrimme aina mahdollisimman pikaiseen toimitukseen. Olemme aina asiakkaisiin yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse, mikäli havaitsemme toimitusajan kestävän normaalia pidempään. Huomioithan siis, että antamasi yhteystiedot ovat oikeat.

TOIMITUSTAVAT & KULUT

Käytämme lähetysten toimittamiseen Suomen Postia tai Matkahuoltoa. Varastossa olevat tuotteet toimitetaan toimitiloistamme Postin tai Matkahuollon kuljetettavaksi 1- 5 arkipäivän aikana, siitä kun olemme vastaanottaneet tilauksen. Lähetyksen saavuttua noudettavaksi asiakas saa saapumisilmoituksen tilauksessa antamaansa matkapuhelinnumeroon. Toimituskulut lasketaan automaattisesti kassalla asiakkaan valitseman toimitustavan mukaan.

Toimitamme tilaukset Pikkupakettina, Postipakettina, Smartpost-lähetyksenä tai Matkahuollon-noutopistepakettina lähimpään noutopisteeseen asiakkaan toiveita kuunnellen.

- Toimitus Suomeen Postin kautta postipakettina/pikkupakettina 8 euroa.
- Asiakas voi valita mihin tilauksen toimitusosoitetta lähimpään Postin palvelu- tai noutopisteeseen tilauksensa haluaa toimitettavan. Palveluntarjoaja, Hattu.fi / Hattumyynti Ainamuoti Oy, ei vastaa asiakkaan valitseman noutopaikan toteutumisesta, mutta osaltaa välittään tuon tiedon Postille osana vastaanottajan tietoja. Asiakas saa ilmoituksen tekstiviestitse paketin saapumisesta postitoimipaikkaan/Noutopisteeseen. Mikäli asiakas on valinnut toimituspaikaksi Postitoimipaikan/Palvelupisteen asiakas voi hakea paketin Postista lähetystunnuksella. Hakijalla oltava mukana esittää henkilötodistus. Lähetystunnuksen saat sähköpostitse, kun tilauksellesi on luotu lähetystunnus. Tarkastathan siis, että tilauksessa antamasi sähköpostiosoite sekä matkapuhelinnumero ovat oikeat. Muista tarkistaa myös roskapostikansio! 
- Jos tilattu tuote, kokonsa ja ominaisuuksiensa puolesta, pystytään pakkaamaan Postin tarjoamaan Pikkupakettiin, niin pidätämme oikeuden postittaa tilaus kotiin jaettavana Pikkupakettina, vaikka asiakas olisi valinnut Noutopaikan/Automaatin. Mikäli asiakas haluaa, että tilaus toimitetaan ehdottomasti Postipakettina, tulee asiakkaan mainita tästä tilauksensa yhteydessä, "Lisätietoja"-kentässä. 

- Toimitus Suomeen Matkahuollon kautta 10 euroa.
Paketti kuljetetaan vastaanottajan osoitetta lähimpään Matkahuollon palvelu-/toimipisteeseen. Mikäli asiakas haluaa, että lähetys toimitetaan johonkin Matkahuollon Noutopisteeseen, asiakas mainitsee asiasta ja antaa Noutopisteen tiedot tilauksen "Lisätietoja"-kentässä.
 
- Toimitus Suomeen Postin kautta kotiin toimitettuna (Kotipaketti) 16 euroa.

- Nouto Tampereen myymälästämme 0 euroa.
-  Asiakas valitsee tilauksensa toimitustavaksi "Nouto Tampereen myymälästämme". Lähetämme asiakkaalle sähköpostia, kun tilausta käsitellään ja tilaus on noudettavissa myymälästämme. Varaamme tilauksen tuotteen/tuotteet asiakkaan noudettavaksi viikon ajaksi.
- Myymälämme osoite: 
Hattu.fi / Hattumyynti Ainamuoti Oy
Kuninkaankatu 19 B (2.kerros)
33210  TAMPERE
Ajankohtaiset aukioloaikamme ja tarkemmat saapumisohjeet löytyvät täältä .

- Mikäli asiakas on varma, että tulee noutamaan tilauksensa hieman tuon ajan jälkeen, asiakas voi ottaa yhteyttä myymäläämme, joko puhelimitse (03 2226843) tai sähköpostitse (info@hattu.fi), niin voimme tuotteesta ja ajankohdasta riippuen joustaa tästä tuotteiden varausajasta.
- Mikäli asiakas on valinnut tilauksensa toimitustavaksi Nouto Tampereen myymälästämme, eikä tilaukseen liittyvän ilmoitetun varausajan jälkeen nouda tilaustansa myymälästämme eikä vastaa tiedusteluihimme, palautamme asiakkaalle tilauksen summan vähennettynä varausmaksulla joka on 10 euroa.  
- Mikäli asiakas on valinnut toimitustavaksi "Nouto Tampereen myymälästämme", mutta kuitenkin haluaa, että tilaus toimitetaan Postitse tai Matkahuollon kautta, voimme toki tilauksen toimittaa asiakkaan toivomalla tavalla. Asiakkaan tulee ensin maksaa toimitusmaksu, jonka jälkeen tilaus toimitetaan asiakkaalle asiakkaan toivomalla ja maksamalla tavalla. Toivomme pikaista yhteydenottoa, mikäli haluat muuttaa tilauksesi toimitustapaa, kiitos.

-Toimitusmaksut Suomen ulkopuolelle
Eurooppa    16 euroa
Muut maat   25 euroa

Kampanjat ym tarjoukset voivat muuttaa toimitusmaksuja.

Pidätämme oikeudet muutoksiin.

VAIHTAMINEN

Tuotteilla on 14 päivän vaihto-oikeus. Voit vaihtaa tuotteen toiseen tuotteeseen tai eri koko- tai värivaihtoehtoon, mikäli haluamasi vaihtoehto on saatavilla.

  1. Lähetä ilmoitus vaihtotoiveesta osoitteeseen info@hattu.fi tai soita myymäläämme puh 050 529 3185 
  2. Ilmoita mihin tuotteeseen haluat vaihtaa ja minkä tuotteen palautat.
  3. Vahvistamme sinulle, että vaihto onnistuu ja haluamaasi tuotetta on saatavilla.
  4. Pakkaa tuote huolellisesti myyntikuntoisena alkuperäispakkaukseen.
  5. Lisää pakkaukseen mukaan selite vaihdosta ja yhteystiedot sekä tilausnumero.
  6. Kirjoita pakettiin meidän asiakaspalautustunnus (Posti) 625426 ja meidän yhteystietomme:

    Hattu.fi / Hattumyynti Ainamuoti Oy
    Kuninkaankatu 19 B 21
    33210  TAMPERE
    P. 050 529 3185

    Voit vaihtaa tuotteen myös suoraan myymälässämme asioimalla. Ota tällöin mukaasi myymäläämme vaihdettava tuote sekä tilauksesi mukana ollut lähetysluettelo.

PALAUTTAMINEN

Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus, jonka aikana tuotteeseen voi tutustua. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.

  • Tuotteen pitää olla käyttämätön, myyntikuntoinen ja tuotteessa tulee olla mahdolliset tuotelaput ja rippulaput paikoillaan.
  • Liitä pakettiin mukaan omat tiedot ja palautuksen syy.
  • Palautamme tuotteiden hinnan sekä alkuperäisen toimituskulun. Mikäli tilauksesta palautetaan vain osa tuotteista, toimituskulua ei palauteta.
  • Palautukset voi lähettää mielellään Postin kautta, (tai Matkahuollon). Palautuksen voi myös tuoda itse suoraan Tampereen myymäläämme.

TUOTTEEN PALAUTTAMINEN POSTIN KAUTTA MEIDÄN ASIAKASPALAUTUSTUNNUKSELLA

Palautukset voi lähettää ainoastaan Postin kautta.

  1. Voit lähettää ilmoituksen palautuksestasi osoitteeseen info@hattu.fi, jotta osaamme odottaa palautustasi.
  2. Pakkaa tuote huolellisesti myyntikuntoisena alkuperäispakkaukseen.
  3. Lisää pakkaukseen mukaan palautuksen syy ja yhteystiedot sekä tilausnumero ja myös pankkitilisi IBAN, mikäli olet jo maksanut tilauksesi.
  4. Kirjoita pakettiin meidän asiakaspalautustunnus 625426 sekä meidän tiedot:
    Hattu.fi / Hattumyynti Ainamuoti Oy
    Kuninkaankatu 19 B 21
    33210  TAMPERE
  5. Tuotteiden palauduttua varastollemme, tarkistamme niiden kunnon ja teemme hyvityksen. Hyvitys palautuksesta tehdään viipymättä, kuitenkin viimeistään 7 arkipäivän kuluessa tuotteen saapumisesta varastollemme. Verkkokaupan ostoksissa hyvitys palautuu PAYTRAILIN kautta, mikäli olet valinnut maksun Paytrailin kautta laskulla/erissä/luotolla. Mikäli maksunvälityksenä on ollut PayPal, niin palautamme maksun sitä kautta (tai suoraan tilillesi, jos esim olet lähettänyt palautuksesi mukana tilisi IBAN-numeron).

    Voit tutustua tarkempiin vaihto- ja palautusehtoihimme ja -käytäntöihimme täällä.

TUOTTEEN PALAUTTAMINEN POSTIN KAUTTA OMAKUSTANTEISESTI

Mikäli palautat tuotteen haluamallasi toimitustavalla Postin tai Matkahuollon kautta, emme hyvitä asiakkaalle koituvia palautuskuluja. Huomioithan, että vastaat tässä tapauksessa myös mahdollisista paketin katoamisista itse. Suosittelemme siis, ettet näin lähettäessäsi lähetä palautusta ilman seurantatunnusta.

MYYMÄLÄÄMME TEHTÄVÄ PALAUTUS - Voit tehdä palautuksen myös myymäläämme edellä mainittuja ehtoja noudattaen.

VIOITTUNUT TAI VÄÄRÄ TUOTE

Viottuneilla ja väärin lähetetyillä tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus, jonka aikana tuotteeseen voi tutustua. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.

  1. Ilmoita ongelmasta viipymättä asiakaspalveluumme info@hattu.fi. Sovimme tilannekohtaisesti miten asia hoidetaan.
  2. Palauta tuote meille normaalisti Postin kautta käyttäen meidän asiakaspalautustunnustamme. Ohjeet lähetykseen ylempänä ”Palauttaminen” kohdassa.

LUNASTAMATTA JÄTTÄMINEN

Otamme aina yhteyttä sähköpostitse, puhelimitse ja/tai tekstiviestillä, mikäli meille palautuu noutamaton eli lunastamaton paketti. Lunastamatta jätetyille paketeille voit pyytää uudelleen toimituksen 4 arkipäivän sisällä ensimmäisestä yhteydenotostamme. Mikäli emme saa sinuun yhteyttä palautamme tuotteiden hinnan, mutta perimme toimitus-&palautuskustannukset.

Autamme mielellämme kysymyksissäsi vaihtoon, palautuksiin tai reklamaatioon liittyen. Mikäli et löydä täältä vastausta, niin ole yhteydessä asiakaspalveluumme: info@hattu.fi.