Vaihto ja palautus

Vaihto- ja palautusehdot


Kyllä, sinä voit vaihtaa tai palauttaa tilaamasi tuotteen/tuotteet. Vaihdosta/palautuksesta aiheutuvista toimituskuluista vastaamme me, kun palautus on tehty näitä alla olevia ehtoja noudattaen. 

- Suomessa olevalla asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. 
Vaihto-/palautus tulee siis tehdä 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun vastaanotit lähetyksen. (esim. joululahjaksi tilattuihin tuotteisiin toki joustamme.) 
- Vaihto- ja palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita, joissa kiinni alkuperäiset tuote- ja hintalaput. Voit tietenkin sovittaa tuotteita kotonasi omassa rauhassasi, mutta niiden tulee olla ”sovituskoppireissua” vastaavassa siistissä kunnossa. Mikäli näin ei ole, tuotteeseen on tarttunut hajua, tuote on likainen, käytetyn oloinen, ryttyinen, menettänyt mallinsa tai siinä on esimerkiksi: hikeä, meikkiä, tahroja tai paljon eläinten karvoja, meillä on oikeus olla maksamatta tuotteesta täyttä hyvitystä.
- Huom! Vaihto- ja palautusoikeus ei koske tuotteita, jotka valmistettu asiakkaan toiveen mukaan tai tuotteita jotka ovat muokattu asiakkaan pyynnöstä erilaisiksi kuin normaalissa valikoimassamme oleva tuote.
- Asiakas voi kuluitta vaihtaa tilaamansa tuotteen kerran, joko saman tuotteen eri koko- tai värivaihtoehtoon tai toiseen tuotteeseen (Tuotteiden mahdollinen hintaero hyvitetään tai asiakas maksaa erotuksen).
- Ensimmäinen asiakaspalautus ja uuden tuotteen lähetys on asiakkaalle maksuton. Mikäli tuote/tuotteita vaihdetaan useammin kuin kerran, on asiakas sitoutunut maksamaan palautuksesta ja uudelleen lähetyksestä aiheutuneet kulut.

- Noutamattoman ja takaisin meille palautuneen paketin uudellen lähettämisestä veloitamme 10€ lähetysmaksun. Mikäli asiakas ei halua tilaustansa lähetettävän uudelleen, perimme asiakkaalta 15€ käsittelymaksun, joka vähennetään asiakkaalle palautettavasta summasta tai peritään erikseen.

Asiakas vastaa siitä, että hänen antamansa toimitustiedot esim. osoitteet, sähköpostiosoite ja puhelinnumero ovat oikeat ja esimerkiksi OmaPosti-järjestelmässä ovat oikeat tiedot. Mikäli tilauksen perillemeno on estynyt asiakkaan antamien virheellisten tai puutteellisten osoite-/yhteystietojen vuoksi tai asiakkaan OmaPosti-järjestelmässä on väärä toimitusosoite, veloitamme asiakkaalta Postin/Matkahuollon palvelumuutoksesta tai paketin uudelleen lähettämisestä 10€ lähetysmaksun.
Yhden tilauksen palautettavat tuotteet tulee palauttaa yhdellä kertaa yhtenä asiakaspalautuslähetyksenä. Mikäli asiakas tekee yhteen tilaukseen peräkkäisiä palautuksia, ylimääräiset lähetyskulut veloitetaan asiakkaalta täysimääräisenä.
- Silloin tällöin meillä voi olla ilmaisen toimituksen raja eli esimerkiksi "Ilmainen toimitus, mikäli tilaat XX eurolla tuotteita". Jos asiakas tilaa XX eurolla ja saa ilmaisen toimituksen mutta palauttaakin tuotteita niin, että asiakkaalle jäävien tuotteiden summa jää alle tuon XX euromäärän, vähennetään palautuksesta toimitusmaksun verran.


Toimi näin:

Pakkaa tuotteet siististi kuljetuksen kestävään pakettiin. Paras olisi pakata tuote siihen samaan pakettiin, jossa lähetyksen vastaanotit. Jotta meille palautuva tuote voidaan laittaa takaisin myyntiin, tuote tulee pakata pakkaukseen yhtä ilmavasti ja paperoituna (huom. päähineen sisälle tukipaperi, jos tuotteessa oli sellainen vastaanottaessasi. Emme hyvitä asiakkaan itse hankkimia pakkausmateriaaleja.

Liitä lähetykseen mukaan vapaamuotoinen kirjelmä.
Kirjelmästä tulee käydä ilmi seuraavat asiat:

• nimesi ja puhelinnumerosi sekä tilausnumerosi tai alkuperäinen tai kopio tilauksesi yhteydessä tulleesta tilausvahvistuksesta

• Pankkitilinumerosi (IBAN) mikäli palautat jo maksamasi tuotteen, jotta voimme hyvittää tiliäsi heti, kun saamme palatuksesi meille käsiteltäväksemme.

 vaihdon/palautuksen syy (jotta voimme jatkossa palvella paremmin)
 tieto minkä tuotteen, värin ja koon haluaisit tilalle

Jos tilauksesi on toimitettu sinulle Postitse, lähetä myös asiakaspalautus Postin kautta. Jos tilauksesi on toimitettu sinulle Matkahuollon kautta, voit lähettää asiakaspalautuksesi mielellään Postitse tai tietenkin voit palauttaa myös Matkahuollon kautta. Palautuksen voit tuoda myös Tampereen myymäläämme myymälän aukioloaikojen puitteissa.

Mikäli paketin kyljessä on muita osoitetietoja, sotke ne.  

Asiakaspalautus Postin kautta:

Kirjoita paketin päälle seuraavat tiedot: 

Asiakaspalautus
 625426
www.hattu.fi / Ainamuoti
Kuninkaankatu 19 B 21
33210 TAMPERE

ja/tai ilmoita tiskillä sopimustunnus 625426Muista pyytää asiakaspalautuksesta kuitti.

Asiakaspalautus Matkahuollon kautta:

Matkahuolto ja sen toimipisteet hoitavat pakkauskortin puolestasi. Älä siis kirjoita pakkaukseen mitään. Kerro tiskillä palautustunnus 9522075. Saat palautuksesta aina halutessasi seurantatunnuksen. Muista pyytää kuitti. 


Vaihdon / palautuksen käsittely

Posti kuljettaa asiakaspalautuksia noin 4-15 vuorokautta. Matkahuolto kuljettaa palautuksia noin 1-4 vuorokautta.

Käsittelemme vaihdon/palautuksen 0-3 arkipäivän sisään siitä, kun asiakaspalautus saapui meille. 

Kun tuote on palautunut takaisin meille, tarkastamme tuotteen kunnon. Käyttämättömän ja myyntikunnossa olevan tuotteen palautuessa, rahat palautetaan suoraan palautuksen mukana antamallesi tilille tai mikäli olet tilausta tehdessä valinnut Walley-maksun, niin palautettu tuotetilaus perutaan sitä kautta. Mikäli vaihdat tuotteen toiseen, lähetetään uusi tuote Sinulle alkuperäistä lähetystapaa käyttäen (kotiintoimitusta lukuunottamatta).